Znane problemy
Android Enterprise Device Owner – Polityka pozwalająca dodawać nowe połączenia Wi-Fi
Jeśli polityka Pozwalaj dodawać nowe połączenia Wi-Fi
jest wyłączona, na urządzeniu nie będzie możliwości połączenia się z nową siecią Wi-Fi. Aby dodać nowe połączenie, należy dodać profil Wi-Fi z odpowiednią konfiguracją, wejść do aplikacji Proget, przejść do widoku Urządzenie
i przy wcześniej dodanym profilu Wi-Fi kliknąć Połącz
.
Android Enterprise Device Owner – Instalacja aplikacji z pliku na urządzeniach Xiaomi
Jeżeli podczas próby zainstalowania aplikacji z pliku występuje „wewnętrzny błąd”, należy włączyć Opcje Programistyczne urządzenia, a następnie w nich wyłączyć opcję Optymalizacja MIUI
.
Android Enterprise Profile Owner – Samoistna zmiana haseł na urządzeniach Huawei z Androidem 8 lub 8.1
Na urządzeniach Huawei z systemem Android w wersji 8 lub 8.1 z zainstalowanym Profile Owner może dojść do samoistnej zmiany hasła kontenera podczas aktualizacji launchera EMUI. Problem jest spowodowany błędem oprogramowania Huawei, który pracuje nad jego rozwiązaniem. Aktualnie jedynym sposobem rozwiązania tego problemu jest ponowna instalacja Profile Owner.
Android Enterprise – Device Owner na urządzeniach Nokia z Androidem 8
W trakcie pierwszej konfiguracji urządzenia (wraz z aktywacją Android Enterprise Device Owner), po zainstalowaniu aplikacji Proget MDM i poprawnym przejściu przez ekran aktywacji, urządzenie będzie kontynuować proces konfiguracji systemu, co spowoduje chwilowe wyłączenie aplikacji Proget. Na ekranie zostanie wyświetlony monit „aplikacja Proget MDM nie odpowiada”. Należy pominąć ten komunikat, klikając w ekran obok okna dialogowego oraz kontynuować konfigurację urządzenia, po jej ukończeniu aplikacja Proget dokończy aktywację oraz utworzy konto Android Enterprise.
Uruchamianie aplikacji na urządzeniach HUAWEI
Podczas restartowania urządzeń mobilnych HUAWEI z systemem Android, zainstalowane aplikacje, w tym aplikacja mobilna Proget, są uruchamiane dopiero po wprowadzeniu hasła do urządzenia. Z tego powodu niektóre funkcje MDM mogą nie działać natychmiast po uruchomieniu urządzenia.
Nie można wybrać aplikacji Proget podczas przywracania wiadomości SMS/MMS w ramach aktywacji Android Profile Owner
Aplikacja kontaktów jest współdzieloną aplikacją między obszarem biznesowym a prywatnym. Tworzenie kopii zapasowych w Profile Owner może wpływać na prywatność użytkownika.
Android Enterprise Profile Owner – obecnie niemożliwa jest przywrócenie kontaktów z kopii zapasowej na urządzeniach Huawei
Podczas procesu przywracania kontaktów aplikacja Kontaktów nie może otrzymać wymaganych uprawnień do przechowywania danych. Jest to spowodowane brakiem możliwości zarządzania uprawnieniami aplikacji systemowych na systemach Huawei.
Profil POP/IMAP nie działa z GMAIL
Jeśli występuje problem z kontem e-mail w aplikacji Gmail, a dane są poprawne, sprawdź, czy w ustawieniach konta jest ustawiona opcja Dostęp mniej bezpiecznych aplikacji
.
Xiaomi – niemożliwa instalacja aplikacji z pliku
Opcja Optymalizacja MIUI
musi być wyłączona na telefonie. Opcję tę można znaleźć w opcjach dla programistów.
HUAWEI EML-L29 Android 10 – Brak automatycznej rejestracji przy użyciu Enterprise QR
Występuje błąd systemowy z tą konkretną konfiguracją. Po podstawowej konfiguracji telefonu nie następuje automatyczna rejestracja w systemie Proget. Należy ręcznie wejść do aplikacji.
Xiaomi – interfejs MIUI
Urządzenia Xiaomi, ze względu na modyfikacje w Androidzie wprowadzone przez launcher MIUI, mogą ograniczać działanie niektórych funkcji Proget. Zakres ograniczeń może się różnić w zależności od modelu urządzenia, wersji Androida i wersji MIUI. Zalecamy używanie urządzeń kompatybilnych z Android Enterprise, które są wymienione tutaj. Aby mieć pewność, że urządzenia używane w firmie działają prawidłowo, zalecamy dokładne sprawdzenie działania kluczowych funkcji Proget na docelowych urządzeniach Xiaomi przed dodaniem urządzeń produkcyjnych do systemu Proget.
Kontakt z administratorem i połączenie alarmowe na urządzeniach bez karty SIM
Na urządzeniach z aktywacją Anti-Fraud próba skontaktowania się z administratorem lub wywołania numeru alarmowego skończy się otrzymaniem powiadomienia “nie zarejestrowano w sieci”. Po kliknięciu “ok” powiadomienie nie znika.
Akcja Wyłącz Wifi na profilu MTP
Akcja wyłącz Wifi na profilu MTP nie działa na urządzeniach z Androidem 10+.
Wykonywanie zdjęć podczas Trybu Zagubionego na słabszych urządzeniach z Androidem
Na słabszych urządzeniach z Androidem wykonywanie zdjęć podczas Trybu Zagubionego może spowodować zatrzymanie działania aplikacji Proget i tymczasowe wyłączenie Trybu Zagubionego.
Polityka Dozwolone metody wprowadzania przy aktywacji DO i PO
Polityka Dozwolone metody wprowadzania przy aktywacji Android DO i PO nie działa poprawnie. Jeśli podczas zmiany polityki jest włączona klawiatura spoza systemu, lista dozwolonych klawiatur do przekazania musi ją zawierać.
Automatyczne ustawianie strefy czasowej – polityka DO na urządzeniach Samsung
Polityka automatycznego ustawiania strefy czasowej przy aktywacji Device Owner nie działa poprawnie na urządzeniach Samsung z Androidem 9 i 10.
Zabranianie usuwania dodanych sieci Wi-Fi – polityka DO na urządzeniach Samsung
Polityka zabraniania usuwania dodanych sieci Wi-Fi działa częściowo na urządzeniach Samsung z aktywacją DO. Sieć nie może być usunięta z głównego widoku wyboru Wi-Fi, ale jest to możliwe w ustawieniach zarządzania sieciami, jeśli użytkownik nie jest połączony z dodanym Wi-Fi.
Aktywacja Profile Owner poprzez QR z zakładki Integracja
Podczas aktywacji Profile Owner poprzez QR z zakładki Integracja, drugi czytnik QR nie będzie działać. Aby zakończyć aktywację, wprowadź swój adres e-mail i kod aktywacyjny.
Proget Backup – przywracanie MMS
Jeśli po przywróceniu MMS zamiast MMS widoczny jest placeholder – przejdź do szczegółów aplikacji Wiadomości i wyczyść jej pamięć podręczną. Po ponownym otwarciu aplikacji Wiadomości wszystkie zdjęcia zostaną poprawnie wyświetlone.
Aktywacja DO poprzez Enterprise QR na Android 10
Podczas aktywacji DO poprzez Enterprise QR nie są nadawane uprawnienia do rejestracji połączeń i SMS. Problem występuje na urządzeniach z Androidem 10.