Now Loading

Aplikacja Mobilna Proget

Znane problemy

Android Enterprise Device Owner – Polityka pozwalająca dodawać nowe połączenia Wi-Fi

Jeśli polityka Pozwalaj dodawać nowe połączenia Wi-Fi jest wyłączona, na urządzeniu nie będzie możliwości połączenia się z nową siecią Wi-Fi. Aby dodać nowe połączenie, należy dodać profil Wi-Fi z odpowiednią konfiguracją, wejść do aplikacji Proget, przejść do widoku Urządzenie i przy wcześniej dodanym profilu Wi-Fi kliknąć Połącz.

Android Enterprise Device Owner – Instalacja aplikacji z pliku na urządzeniach Xiaomi

Jeżeli podczas próby zainstalowania aplikacji z pliku występuje “wewnętrzny błąd”, należy włączyć Opcje Programistyczne urządzenia, a następnie w nich wyłączyć opcję Optymalizacja MIUI.

Android Enterprise Profile Owner – Samoistna zmiana haseł na urządzeniach Huawei z Androidem 8 lub 8.1

Na urządzeniach Huawei z systemem Android w wersji 8 lub 8.1 z zainstalowanym Profile Owner może dojść do samoistnej zmiany hasła kontenera podczas aktualizacji launchera EMUI. Problem jest spowodowany błędem oprogramowania Huawei, który pracuje nad jego rozwiązaniem. Aktualnie jedynym sposobem rozwiązania tego problemu jest ponowna instalacja Profile Owner.

Android Enterprise – Device Owner na urządzeniach Nokia z Androidem 8

W trakcie pierwszej konfiguracji urządzenia (wraz z aktywacją Android Enterprise Device Owner), po zainstalowaniu aplikacji Proget MDM i poprawnym przejściu przez ekran aktywacji, urządzenie będzie kontynuować proces konfiguracji systemu, co spowoduje chwilowe wyłączenie aplikacji Proget. Na ekranie zostanie wyświetlony monit “aplikacja Proget MDM nie odpowiada”. Należy pominąć ten komunikat, klikając w ekran obok okna dialogowego oraz kontynuować konfigurację urządzenia, po jej ukończeniu aplikacja Proget dokończy aktywację oraz utworzy konto Android Enterprise.

Android Enterprise Device Owner – Możliwość wyjścia z KIOSKU za pomocą aplikacji IBM VERSE

Dodając profil Kiosk w trybie Wiele aplikacji, gdzie ustawiona jest aplikacja IBM VERSE, podczas włączonego Kiosku, aplikacja IBM VERSE oraz kilkukrotne naciśnięcie przycisku Wstecz zmieniają widok Kiosku na widok pulpitu urządzenia. Można wrócić do Kiosku, klikając przycisk HOME. Aby zapobiec wystąpieniu problemu, należy dodać wszystkie powiązane z IBM VERSE aplikacje do Kiosku.

Odinstalowywanie/blokowanie aplikacji z przypisanymi prawami administratora – Android

Jeśli na urządzeniu znajduje się aplikacja (z Androidem) z przypisanymi prawami administratora (np. Gmail, Znajdź Moje Urządzenie), możemy napotkać problemy związane z blokowaniem lub wymuszaniem jej usunięcia z konsoli Proget.
Aby rozwiązać ten problem, wyłącz prawa administratora dla tej aplikacji na urządzeniu mobilnym. Aby to zrobić, przejdź do zakładki Admin Urządzenia w ustawieniach urządzenia (zakładka ta najczęściej znajduje się w ustawieniach bezpieczeństwa → Inne ustawienia bezpieczeństwa), wybierz aplikację i kliknij Wyłącz.

Uruchamianie aplikacji na urządzeniach HUAWEI

Podczas restartowania urządzeń mobilnych HUAWEI z systemem Android, zainstalowane aplikacje, w tym aplikacja mobilna Proget, są uruchamiane dopiero po wprowadzeniu hasła do urządzenia. Z tego powodu niektóre funkcje MDM mogą nie działać natychmiast po uruchomieniu urządzenia.

Nie można wybrać aplikacji Proget podczas przywracania wiadomości SMS/MMS w ramach aktywacji Android Profile Owner

Aplikacja kontaktów jest współdzieloną aplikacją między obszarem biznesowym a prywatnym. Tworzenie kopii zapasowych w Profile Owner może wpływać na prywatność użytkownika.

Android Enterprise Profile Owner – obecnie niemożliwe jest przywrócenie kontaktów z kopii zapasowej na urządzeniach Huawei

W trakcie procesu przywracania kontaktów, aplikacja Kontakty nie może otrzymać potrzebnych uprawnień do przechowywania danych. Jest to spowodowane brakiem możliwości zarządzania uprawnieniami aplikacji systemowych w systemach Huawei.

Smart Lock – zablokowana polityka Trusted Face na urządzeniach

Polityka Trusted Face jest trwale zablokowana na urządzeniu. Problem ten jest spowodowany przez API strony trzeciej i Trusted Face pozostaje zablokowane, jeśli włączone zostały polityki Smart Lock.

Zasady aplikacji – problemy z zamykaniem aplikacji

W przypadku problemów z aplikacjami takimi jak Gmail, IBM Verse po zastosowaniu profilu Zasady Aplikacji, należy zweryfikować jego ustawienia, ponieważ nieprawidłowo skonfigurowany profil może negatywnie wpłynąć na funkcjonalność aplikacji.

Profil POP/IMAP nie działa z GMAIL

Jeśli występuje problem z kontem e-mail w aplikacji Gmail, a dane są poprawne, sprawdź, czy w ustawieniach konta jest ustawiona opcja Dostęp mniej bezpiecznych aplikacji.

Xiaomi – niemożliwa instalacja aplikacji z pliku

Opcja Optymalizacja MIUI musi być wyłączona na telefonie. Opcję tę można znaleźć w opcjach dla programistów.

HUAWEI EML-L29 Android 10 – Brak automatycznej rejestracji przy użyciu Enterprise QR

Występuje błąd systemowy z tą konkretną konfiguracją. Po podstawowej konfiguracji telefonu nie następuje automatyczna rejestracja w systemie Proget. Należy ręcznie wejść do aplikacji.

Xiaomi – interfejs MIUI

Urządzenia Xiaomi, ze względu na modyfikacje w Androidzie wprowadzone przez launcher MIUI, mogą ograniczać działanie niektórych funkcji Proget. Zakres ograniczeń może się różnić w zależności od modelu urządzenia, wersji Androida i wersji MIUI.

Zalecamy używanie urządzeń kompatybilnych z Android Enterprise, które są wymienione tutaj.

Aby mieć pewność, że używane w Twojej firmie urządzenia działają poprawnie, zalecamy dokładne sprawdzenie działania kluczowych funkcji Proget na docelowych urządzeniach Xiaomi, przed dodaniem produkcyjnych urządzeń do systemu Proget

Lost Mode i alert na urządzeniach Samsung Knox

Nie jest możliwe odczytanie i zamknięcie komunikatu alarmowego na urządzeniu z aktywacją Samsung Knox MDM i włączonym Lost Mode. Aby wyłączyć alarm, zrestartuj urządzenie.

Kontakt z administratorem i połączenie alarmowe na urządzeniach bez karty SIM

Na urządzeniach z aktywacją Anti-Fraud próba skontaktowania się z administratorem lub wywołania numeru alarmowego skończy się otrzymaniem powiadomienia “nie zarejestrowano w sieci”. Po kliknięciu “ok” powiadomienie nie znika.

Profil kontaktów biznesowych na Android 8 z aktywacją Device Owner

Problem z dodawaniem i usuwaniem profilu kontaktów biznesowych na urządzeniach z Androidem 8 i aktywacją Device Owner – status zadania to niepowodzenie. Profil będzie działał poprawnie z uprawnieniem “Find accounts on the device” dla aplikacji Gmail.

Akcja wyłączania Wi-Fi w profilu MTP

Akcja wyłączania Wi-Fi w profilu MTP nie działa na urządzeniach z Androidem 10+.

Dialer w Lost Mode przy aktywacji Samsung Knox

Po kilkukrotnym wprowadzeniu błędnego hasła na urządzeniu pojawi się Lost Mode. Podczas próby skontaktowania się z administratorem dialer nie pojawi się. Problem nie występuje, gdy Lost Mode jest włączany z konsoli.

Robienie zdjęć podczas Lost Mode na słabszych urządzeniach z Androidem

Na słabszych urządzeniach z Androidem robienie zdjęć podczas Lost Mode może spowodować, że aplikacja Proget przestanie odpowiadać i tymczasowo wyłączy Lost Mode.

Zasada dozwolonych metod wprowadzania danych przy aktywacji DO i PO

Polityka dozwolonych metod wprowadzania danych przy aktywacji DO i PO na Androidzie nie działa poprawnie. Jeśli podczas zmiany polityki włączona jest klawiatura niesystemowa, lista dozwolonych klawiatur musi ją zawierać.

Automatyczne ustawianie strefy czasowej – Polityka DO na urządzeniach Samsung

Polityka automatycznego ustawiania strefy czasowej przy aktywacji Device Owner nie działa poprawnie na urządzeniach Samsung z Androidem 9 i 10.

Zakaz usuwania dodanych sieci Wi-Fi – Polityka DO na urządzeniach Samsung

Polityka zakazu usuwania dodanych sieci Wi-Fi działa częściowo na urządzeniach Samsung z aktywacją DO. Sieć nie może być usunięta z głównego widoku wyboru Wi-Fi, ale jest to możliwe w ustawieniach zarządzania siecią, jeśli użytkownik nie jest podłączony do dodanej sieci Wi-Fi.

Aktywacja Profile Owner za pomocą QR z zakładki Integracja

Podczas aktywacji Profile Owner za pomocą QR z zakładki Integracja, drugi czytnik QR nie będzie działał. Aby zakończyć aktywację, wprowadź swój adres e-mail i kod aktywacyjny.

Proget Backup – Przywracanie MMS

Jeśli po przywróceniu MMS zamiast wiadomości widoczny jest symbol zastępczy – przejdź do szczegółów aplikacji Wiadomości i wyczyść jej pamięć podręczną. Po ponownym otwarciu aplikacji Wiadomości wszystkie zdjęcia będą wyświetlane poprawnie.

Aktywacja DO za pomocą Enterprise QR na Androidzie 10

Podczas aktywacji DO za pomocą Enterprise QR, uprawnienia do dziennika połączeń i SMS nie są przyznawane. Problem występuje na urządzeniach z Androidem 10.